Duurzame etalage

Duurzame etalage‘ is dé plek voor bedrijven, merken en initiatieven om zich te presenteren met hun duurzame activiteiten. In de vorm van een gesponsorde blogpost, naar wens gecombineerd met een win- of kortingsactie, krijgt uw product of dienst aandacht met minstens één do-follow-link. Wij vragen u wel om een bijdrage die inhoudelijk relevant is voor onze bezoekers. Vraag naar onze criteria voor gastbijdragen/gesponsorde blogposts op Duurzaamheidskompas.nl voor de richtlijnen die we hanteren voor contentpartners. Voor uitsluitend (commerciële) reclame boodschappen, kunt u gebruik maken van één van onze advertentieruimten op de website (zie ‘Adverteren’ hieronder svp).

Hoe werkt het?

Duurzaamheidskompas.nl zal beoordelen of uw organisatie en/of diens activiteiten, passen in de lijn van de weblog en vallen onder het thema duurzaamheid. Voor het plaatsen van gesponsorde posts en winacties hanteert Duurzaamheidskompas.nl een plaatsingsfee. In geld of natura gesponsorde blogposts kunt u herkennen aan de opmerking “Met dank aan…” , “Mogelijk gemaakt door…”, “Een samenwerking met…” of  “Gesponsord door…”

Meer informatie is te vinden in ons actueel promotieoverzicht dat u vrijblijvend kunt opvragen via het contactformulier of via nur[at]duurzaamheidskompas[punt]nl

Adverteren

Duurzaamheidskompas.nl biedt ook andere adverteermogelijkheden aan, bijvoorbeeld middels verschillende formaten banners op de website en op onze startpagina. Vanzelfsprekend kunnen wij voor u een op maat campagne verzorgen. Neem in dat geval vrijblijvend contact met ons op.

Andere (zakelijke) mogelijkheden

Ons bloggerteam schrijft regelmatig reviews over uiteenlopende producten. Let wel dat wij te allen tijden onze eerlijke mening geven over de geteste producten en/of diensten. Om test samples te versturen, kunt u via onze contactpagina de benodigde adresgegevens achterhalen.

Linkvermelding

Onze redactie krijgt geregeld verzoeken voor link-vermelding op of een link-ruil met Duurzaamheidskompas.nl Wij hebben echter bewust gekozen om enkel inhoudelijke content-samenwerkingen aan te gaan met (potentiële) partners. Wel bieden wij de mogelijkheid om, indien relevant, uw link op te nemen in onze startpagina Duurzaamheid.tipjes.nl

Meer weten over hoe uw product of dienst in het zonnetje gezet kan worden bij Duurzaamheidskompas.nl? Mail ons via nur[at]duurzaamheidskompas[punt]nl of het formulier op de site en vraag naar ons actueel promotieoverzicht.

Achtergrond

In 2009 opgericht als één van de eerste weblogs over duurzaamheid en een jaar na oprichting de Energy Award 2010 toegekend in de categorie ‘Beste groene weblog‘. In 2014 heeft Duurzaamheidskompas.nl Het Groen Lintje uitgereikt gekregen, als meest duurzaam lokaal initiatief in ‘s-Hertogenbosch. Recent is Duurzaamheidskompas.nl door Naoki.nl genoemd als een van “De allerleukste duurzame weblogs in Nederland“.
Vandaag de dag is Duurzaamheidskompas.nl uitgegroeid tot een onafhankelijke, toonaangevende en vooral laagdrempelige weblog met bloggers die ieder vanuit hun groene passie en expertise een frisse blik werpen op diverse thema’s binnen duurzaamheid.

Grote Waterflessen Test

Zo hebben wij een uitgebreide “De grote waterflessen test” review reeks waarin herbruikbare flessen onder de loep worden genomen. Ook andere duurzame producten worden geregeld getest door onze bloggers. Daarnaast krijgen groene initiatieven en boeiende human interest story’s ook een podium op Duurzaamheidskompas.nl

Statistieken

Duurzaamheidskompas.nl heeft een groeiend aantal unieke bezoekers en een groot bereik op social media. De weblog trekt maandelijks ruim 7500 unieke bezoekers (op piekmomenten meer dan 10000) aan, heeft circa 35000 paginaweergaven per kwartaal. Op Twitter heeft Duurzaamheidskompas.nl circa 1325 volgers en een toenemend bereik op Facebook en Instagram. Wij zijn een sterk groeiende weblog met een enthousiast team van groene helden die elke week in de pen klimmen om aandacht te vragen voor duurzame thema’s. Gecombineerd met het social media netwerk van onze bloggers, hebben wij een extra bereik van enkele duizenden volgers.

Doelgroep

Wij richten ons voornamelijk op de bewuste en kritische consument in Nederland en België die op zoek is naar inspiratie en informatie over duurzame producten en diensten. Dit zijn veelal jonge huishoudens/gezinnen met kinderen die zich zo veel mogelijk een duurzame levensstijl willen aanmeten, zonder hierin het extreme op te willen zoeken.