Join Our Core richt zich op jonge ondernemers die zich wijden aan een bedrijf met een sociale en/of duurzame missie. Want geld verdienen kan heel goed samengaan met een maatschappelijk doel. Sociale entrepreneurs die dit laten zien, maken met Join Our Core onder andere kans op €10.000,-. Aanmelden kan tot 15 oktober 2014
Join Our Core
Join Our Core is een competitie opgezet om sociaal en duurzaam ondernemerschap op de kaart te zetten. Jonge ondernemers die meedoen aan Join Our Core krijgen de kans om de volgende stap met hun bedrijf te zetten. De wedstrijd is een initiatief van duurzaamheidexpert Ashoka en ijsmakers Ben en Jerry’s. Sociale en duurzame aspecten tellen voor hen net zo zwaar als het maken van lekker ijs. Of andersom: lekker ijs hoeft niet ten koste te gaan van het welzijn van dieren of het milieu.
Ook Social Enterprise NL, Enviu, Enactus, Ondernemen Zonder Grenzen, BiD Network en de Impact HUB zetten zich in voor de wedstrijd.
Wat er te winnen valt?
€ 10.000, een half jaar begeleiding van duurzaamheidexpert Ashoka, het bedrijfslogo op de ijspints van Ben & Jerry’s én een reis naar het hoofdkantoor van Ben & Jerry’s in Vermont.
Aanmelden
Ondernemers kunnen zich aanmelden via deze link vóór 15 oktober 2014. Op 31 oktober gaan 6 finalisten met elkaar de strijd aan tijdens de Nederlandse finale in Amsterdam. De twee winnaars die hier uit voortkomen gaan naar de internationale finale in Londen van 18 – 20 november waar ze hun duurzame businessmodel pitchen voor een jury. Daar nemen ze het op tegen deelnemers uit andere Europese landen.
Winnaar 2013
Vorig jaar won Daan Weddepohl met zijn onderneming Peerby de Join Our Core competitie. Op de website Peerby.nl kunnen mensen die bij elkaar in de buurt wonen spullen van elkaar lenen. Het platform, dat helemaal thuishoort in de sharing economy, zorgt ervoor dat er minder geproduceerd hoeft te worden. Sinds het winnen van de prijs is Peerby exponentieel gegroeid.
“Het was een eer om deze wedstrijd te winnen! De prijs staat nog steeds bij ons op kantoor. Join Our Core biedt erkenning. De prijs versterkt het geloof in jezelf, de kant die je opgaat en het geloof van anderen in het potentieel van je onderneming.”
***
Afbeeldingen: Ben and Jerry’s, marketingonline.nl