Duurzame promotie? Dat doe je zo!

Sinds de oprichting van Duurzaamheidskompas.nl, acht jaar geleden alweer, ben ik op naar duurzame manieren om mijn werkzaamheden onder de aandacht te brengen. Alles draait om vindbaarheid, zichtbaarheid en betrouwbaarheid (een autoriteit zijn in je werkveld).
Vandaag deel ik met jullie drie tips voor het duurzaam promoten van je bedrijf. Hopelijk heb je er iets aan! 😉

Tip 1 Denk buiten de gebaande paden

Dat wil zeggen, het bekende huisstijlpakket van briefpapier, envelop en visitekaart is in mijn ogen al lang achterhaald. Veel ontmoetingen worden tegenwoordig digitaal via social media (bv. LinkedIn) bijgehouden en via mailcontact onderhouden. In plaatst van een grote stapel visitekaarten te bestellen en mee te zeulen, kun je beter investeren in de contacten die je al hebt. Door hen bijvoorbeeld een keer een leuke kaart van gerecycled- of natuurpapier met een zelf ontworpen design en een kortingscode te sturen. Ben je toch meer van de tradities? Overweeg dan om visitekaarten in kleinere oplages te bestellen van gerecycled karton of print zelf een setje op groeipapier.

Tip 2 Investeer in online

Met het digitale tijdperk is het presenteren van je activiteiten als onderneming van offline verlegd naar online aanwezigheid en webmarketing. Interesseer je potentiële klanten door kwalitatieve informatie te bieden waar ze naar op zoek zijn, maar houd het ook luchtig en laagdrempelig. Een handige en leuke manier is bijvoorbeeld het lanceren van een winactie via je website en/of social media kanalen. Als je de deelnemers ook nog eens iets van jezelf geeft, zoals een bedrukte waterfles (check ook onze review reeks over herbruikbare waterflessen!) met je eigen logo en (web)gegevens is het zelfs een win-win situatie 🙂 De klant houdt er een duurzaam geschenk aan over en jij zorgt voor meer naamsbekendheid van je onderneming op een milieuvriendelijke, bewuste manier.

Tip 3 Wees zichtbaar

Als ondernemer zoek je plekken op waar je mogelijk klanten kunt ontmoeten. Dit doe je het beste door ook meteen herkenbaar en zichtbaar te zijn. Sta je achter een kraam, huisgemaakte vegan hapjes te verkopen? Zorg er dan voor dat je een vrolijk bedrukt t-shirt of een overhemd in de kleuren van je merk aan hebt,uiteraard gemaakt van organic katoen of een andere duurzame stof. Of denk aan het weggeven van een bedrukte linnen tas aan de klant bij aankoop van je producten. Zo zorgt je ervoor dat je klant reclame blijft maken voor je bedrijf én doe je aan duurzame promotie.

Heb jij als (zelfstandige) ondernemer ervaring op het gebied van het duurzaam profileren van je onderneming? Deel je tip hieronder!

-Deze blogpost is mede mogelijk gemaakt door Flyeralarm.nl-

Author: Nur

Oprichter Duurzaamheidskompas.nl | Scriptschrijver | Flexitariër | Sushi rulez | Mama van 3 | Zwak voor dieren | liefhebber van dramatische liefdesverhalen

Share This Post On

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en servicevoorwaarden zijn van toepassing.