‘Geef terug’ campagne GreenBook

Om de wereld gezond en leefbaar te houden, hebben we alle hens aan dek nodig.

Dat is de boodschap van de FAWAKA GreenBook limited edition, een samenwerking tussen dichter Gershwin Bonevacia, de Fawaka Ondernemersschool en Greenstory, die op 11 november feestelijk wordt gelanceerd aan het Vondelpark.

Thiëmo, Gershwin en Yagmur laten zien dat iedereen een duurzaam verschil kan maken in het dagelijks leven. Met de nadruk op íedereen. Ze vragen met het ontwerp aandacht voor het gebrek aan diversiteit in de Nederlandse duurzaamheidswereld.

Het ontwerp is ontwikkeld door Joseph Tjong-A-Yong, geïnspireerd door de manier waarop dichter Gershwin Bonevacia zijn poëzieboek vasthoudt wanneer hij hieruit voordraagt. Aan de binnenkant is een gedicht van Gershwin gedrukt dat hij speciaal voor deze gelegenheid geschreven heeft.

Op de voorkant staat in de zeven meest gesproken talen in Nederland: Geef Terug / Liefde. Zo worden we eraan herinnerd dat we samen aan de zijlijn staan wanneer onze kinderen voetballen, we samen leren, samen Diwali en Ramadan vieren, en samen werken aan de beste toekomst voor onze kinderen.

De zeven-talige #GeefTerug-campagne

“Geef Terug / Liefde” heeft een tweede betekenis. Met de aankoop van de limited edition draag je namelijk bij aan het sponsoren van kinderen om mee te doen aan de Fawaka Ondernemersschool: naschoolse programma’s waarin kinderen de kans krijgen om zélf een duurzaam en eerlijk (fictief) bedrijf op te zetten. Ze leren over het maken van bewuste keuzes, doorzettingsvermogen en creativiteit. Dit zijn lessen die ze in de normale schoolbanken niet zomaar krijgen. De Fawaka Ondernemersschool daagt kinderen uit om uit hun comfortzone te stappen en vol zelfvertrouwen een eigen project uit te denken. Dit sprak Gershwin en het team van Greenstory direct aan.

Lees tip:  GreenBook 2.0: vertrouwd én verbeterd

De limited edition van Fawaka GreenBook viert daarom ook alle go-getters die niets in de weg laten staan om terug te geven aan hun community.

Duurzaamheid: een hobby voor hoogopgeleide Nederlanders?

Yagmur van Greenstory licht toe: “Wanneer ik een evenement over duurzaamheid bezoek, is het publiek vaak beperkt tot een hoogopgeleide, witte groep. Daar ligt een groot gemis. Ik werd een tijd geleden geïnterviewd door Thiëmo Heilbron voor Fawaka Nederland en was direct onder de indruk van zijn initiatief voor inclusieve duurzaamheid. Daarnaast ben ik vastbesloten duurzaamheid op een levendige en kleurrijke manier in het onderwijs te brengen. Met deze FAWAKA GreenBook limited edition vragen we niet alleen aandacht voor inclusieve duurzaamheid, maar sponsoren we ook kinderen die anders niet de kans zouden hebben om mee te doen met de Fawaka Ondernemersschool.’’

Lanceringsevenement Amsterdam

Gershwin: “Ik nodig iedereen van harte uit voor het lanceringsevenement van FAWAKA GreenBook op 11 november van 15.00 tot 17.00 in Labyrinth Food/Cocktail en Poetry Bar aan het Vondelpark. Dat wordt een poëziemiddag om niet te missen!”

Author: Nur

Oprichter Duurzaamheidskompas.nl | Scriptschrijver | Flexitariër | Sushi rulez | Mama van 3 | Zwak voor dieren | liefhebber van dramatische liefdesverhalen

Share This Post On

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en servicevoorwaarden zijn van toepassing.