PLUS sleept de eerste prijs in de wacht in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK in opdracht van Foodmagazine. Met een gemiddelde score van 7,47 op zes onderzochte criteria – waaronder lokale betrokkenheid en duurzame handel – neemt de supermarktketen de hoogste positie op de ranglijst in. Het onderzoek naar de maatschappelijke verantwoordelijkheid van supermarkten werd gedaan onder 5.100 leden van het n Panel.
Reden voor de toekenning van de MVO-award aan PLUS is onder andere de grote lokale betrokkenheid van de supermarkten. Ook toonde PLUS het afgelopen jaar een positieve groei op de criteria milieuvriendelijke maatregelen, werkplezier van de medewerkers en de mate waarin consumenten zich op hun gemak voelen in de winkel.
Op de foto, van links naar rechts: Joop Holla van GfK, commercieel directeur Eric Leebeek, marketingmanager Marco Maatman en unitmanager Sepha Smit.
“We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding. Het feit dat consumenten ons een hoge score geven op MVO-gebied is een kroon op ons werk en dat van de PLUS ondernemers en hun medewerkers. We hebben afgelopen jaar veel bereikt en deze award is een bevestiging dat de klant dit merkt en waardeert.”, aldus Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij PLUS.
Het beleid van PLUS op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, wordt bepaald door het Greenteam, een intern projectteam, dat voortgang monitort en zorgt voor een goede uitvoering. Zo creëert men aansprekende assortimenten en initiatieven voor de klanten, de directe omgeving van de supermarkt en het milieu. Een selectie daarvan is terug te zien in het recent gepubliceerde Verantwoord en sociaal jaarverslag 2014.
PLUS streeft in 2015 naar tien procent minder restafval in de winkels, een groei van het totale verantwoord-assortiment met tenminste zes procent en een forse groei van de omzet van vleesproducten voorzien van het Beter Leven-keurmerk.
***
Bron: PLUS Retail