De ASN Bank biedt een app aan op Facebook die merken beoordeelt op duurzaamheid. Deze app vormt de opmaat naar een nieuwe campagne om duurzaam beleggen onder de aandacht te brengen. De app is een spel waarin je als gebruiker kunt controleren of de merken die je ‘liket’ voldoen aan de duurzaamheidscriteria van de ASN Bank.
De ASN Bank beoordeelt bedrijven aan de hand van helder geformuleerde criteria. Denk aan vragen als: worden sportartikelen door kinderhanden gemaakt? Of is een elektronicabedrijf betrokken bij wapenproductie? In de bedrijven die aan de criteria voldoen, kunnen de ASN Beleggingsfondsen beleggen.
Middels deze app wil ASN Bank laten zien welke keuze zij maakt om de samenleving te verduurzamen. “We combineren een inhoudelijke boodschap met social media. Dat is een nieuwe manier van story telling. Het maakt duurzaam beleggen toegankelijker voor een veel breder publiek.” aldus Simone Lopulisa, adviseur online en social media bij de ASN Bank.
***
Bron: ASN Bank
Afbeeldingen: ASN Bank