PLUS sleept opnieuw de eerste prijs in de wacht in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine. Uit het onderzoek blijkt dat PLUS met een gemiddelde score van 7,45 ook dit jaar de koppositie pakt. Van de zes onderzochte criteria – klanten en maatschappij, lokale betrokkenheid, klimaat, duurzame handel, gezondheid en medewerkers – scoort de supermarktorganisatie het hoogst op het aspect klimaat. Klanten beoordeelden de milieuvriendelijke maatregelen van PLUS met een 7,5. Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen draait om imago’s van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd afgenomen onder 5.200 leden van het GfK ConsumerScan Panel.
“We zijn ontzettend trots dat we wederom deze onderscheiding behalen. De award bevestigt dat klanten onze inspanningen waarderen, en is een prachtige beloning voor ons werk en dat van PLUS ondernemers en hun medewerkers. Met de award op zak gaan we ons met nog meer enthousiasme inzetten om onze mvo-doelstellingen te realiseren en nieuwe initiatieven te ontwikkelen.”
Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij PLUS
Verantwoorde producten
Zorg voor mens, dier, natuur en milieu staan hoog in het vaandel bij PLUS. Met producten als Blonde d’Aquitaine rundvlees, Fairtrade bananen en de verkoop van alleen vrije-uitloop- en biologische eieren loopt PLUS voorop in de ontwikkelingen rondom goede voeding. Zo droeg de supermarktorganisatie in 2015 nog de hoogste Fairtrade premie af, volgens impactonderzoek van Stichting Max Havelaar. Daarnaast is bijna 75 procent van het verse-visassortiment van PLUS van verantwoorde herkomst.
***
Bron: PLUS