Ruilen & Retourneren

RETOURNEREN

Ben je om welke reden dan niet blij met je aankoop? Wettelijk gezien heb je het recht op een bedenktijd van 14 dagen (recht van herroeping). De bedenktijd start de dag nadat je het product hebt ontvangen. Laat dus binnen deze 14 dagen via een mail aan nur@duurzaamheidskompas.nl ons weten dat je het product wilt retourneren. Na je retourverzoek heb je opnieuw 14 dagen om het product te retourneren. Het product dient in ongebruikte en onbeschadigde staat en in de originele verpakking te worden teruggestuurd.  

Let wel dat de retourkosten voor de rekening van de koper zijn. Op deze manier willen we stimuleren dat onze klanten bewust stilstaan bij een bestelling en de tijd nemen om een goede afweging/keuze daarin te maken.  
Het retour zenden is voor eigen risico. Wij adviseren je daarom om het product goed te verpakken en in de originele verpakking te verzenden. 
 
Het retour-adres is (let op: géén bezoekadres):  
DK Shop/Duurzaamheidskompas
Heerendonklaan 64
5223XZ ‘s-Hertogenbosch 

UITGEZONDERD VAN HERROEPING 

Producten die om gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen om deze reden niet geretourneerd of geruild worden. Denk aan bijvoorbeeld aan mondkapjes, lippenbalsem of crèmes. 

BESCHADIGD PRODUCT 

Is je aankoop bij aankomst beschadigd? Laat dit ons binnen 48 uur weten via nur@duurzaamheidskompas.nl onder vermelding van je ordernummer én met een afbeelding waarop de beschadiging goed te zien. Wij zoeken graag samen naar een passende oplossing.   

Bij producten die binnen de bedenktijd beschadigd zijn geraakt en alsnog geretourneerd worden, brengen wij de waardevermindering in rekening bij de koper. 

GELD TERUG 

Wij betalen binnen 30 dagen vanaf het moment dat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht het volledige aankoopbedrag – inclusief de initiële verzendkosten – terug in het geval de gehele bestelling teruggestuurd wordt. Voorwaarde is dat alle producten door ons in goede orde worden ontvangen of wel dat je aan kunt tonen dat je de producten teruggestuurd hebt.   

RUILEN

Wil je een product ruilen? Plaats dan opnieuw een bestelling en retourneer het product in kwestie binnen de gestelde termijn (retourkosten zijn voor eigen rekening). Wij storten het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terug op je rekening.

We willen dat je blij bent met je aankoop en adviseren je dan ook om een weloverwogen beslissing te nemen voordat je een bestelling plaatst. Zo voorkom je teleurstelling en beperken we samen onze ecologische voetafdruk rondom het online winkelen en verzenden van pakketten.

Je bent op de pagina Ruilen & Retourneren.